Cerita Ceritet

Cerita Ceritet
Citer aper ek

Wednesday, January 5, 2011

Di Sebalik Ceirta Nujum Pak Belalang

Korang mesti pernah tengok citer Nujum Pak Belalang kan? Part mana yang korang suka tengok?




Actually dalam filem nie banyak part yang makcik suka. Tapi yang paling best & sentiase buat makcik tersenyum bila part peyamun nak bagi harta rompakan tu. 




Naper dia best? Hmmm... Cuba check tengok :)

----------------------------------------------------------------------------------------
Badan: 1 utk engkau, 1 utk aku. 2 utk engkau, 2 utk aku. 3 utk engkau, 3 utk aku. errr... lepas tiga no brapa ar??
Nyawa: Hentam sajalah...
Badan: Hentam sajalah utk engkau, hentam sajalah utk aku. Lepas hentam sajalah??
Nyawa: Bedal daa...
Badan: Bedal daa utk engkau. Bedal daa utk aku. Lepas bedal daa??
Nyawa: Ei, dlm dunia mana ada nombor bedal daa!!
Badan: Ei, dlm dunia mana ada nombor bedal daa utk engkau. Ei, dlm dunia mana ada nombor bedal daa utk aku.
Nyawa: Aku bagi kan lah...
Badan: Aku bagi kan lah utk engkau. Aku bagi kan lah utk aku...
Nyawa: Ei, ko nak mampus ye??
Badan: Ei, ko nak mampus ye utk engkau. Ei, ko nak mampus ye utk aku.
Nyawa: E-eeiii... dia ni....
Badan: E-eeiii... dia ni....utk engkau. E-eeiii... dia ni.... utk aku.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kalau korang tengok part nie tak tersenyum memang korang tak der perasaan humor. Very natural lawak dia & kalau ada orang tiru dialog nie tak sesedap si Uncle Sudin & Uncle Aziz Sattar punya style. 
Tapi apa yang kita belajar dari part nie? Hmmm.... Kalau ikut version makcik, 
Moral of the story, pi belajar matematik & bawa calculator masa nak mengira tau! Lagi satu... Kalau namanyer pencuri, harta tu haram namanya. Maka bila harta haram pencurinya memang takkan ada niat yang suci murni. Jadi memang tak akan puas atau berlaku adil. So jangan lah jadi pencuri or perompak. Betoi tak?


No comments:

Post a Comment